Biznesowe randki po raz pierwszy w Pile

Speed dating czyli szybkie randki sprawdziły się również w biznesie. Podobna jest nie tylko formuła. Liczy się również to, co na prawdziwej randce, czyli umiejętność wywołania dobrego pierwszego wrażenie.  Przekonali się o tym przedsiębiorcy zrzeszeni w IGPW, którzy tydzień temu wzięli udział w biznesowym speed dating.

Przy każdym stoliku siedzą dwie osoby. Mają tylko kilka minut na to by porozmawiać i przedstawić się jak z najlepszej strony. Po tym czasie rozlega się gong, a osoby przesiadają się do kolejnego stolika, gdzie czeka na nich kolejna osoba.

Brzmi jak szybka randka? Jak się okazuje formuła szybkich spotkań wymyślona pod koniec lat dziewięćdziesiątych w Stanach Zjednoczonych sprawdza się również w biznesie. W takiej właśnie formule biznesowych randek w gościnnych murach Nadnoteckiego Instytutu UAM odbył się „I Biznes Kontakt IGPW” – wydarzenie dedykowane przedsiębiorcom zrzeszonym w Izbie Gospodarczej Północnej Wielkopolski. Biznesowe randki były połączone z promocyjnymi stoiskami, na których można było zaprezentować to, co nie udało się w dwie minuty. Sama formuła okazała się strzałem w dziesiątkę.  

– Biznesowe randki to sposób do nawiązania nowych relacji biznesowych, zacieśnienia istniejących i sposobem na rewelacyjny networking, który trwał do późnych godzin wieczornych  – mówi Inga Małecka, dyrektor Biura Izby Gospodarczej Północnej Wielkopolski.

Wydarzenie było częścią obchodów 30-lecia IGPW. Gościem specjalnym była dr Marta Mazurek, kordynatorka ds. dostępności w Urzędzie Marszałkowskim, która przyjechała do Piły z mini wykładem „Heheszki i inne rytuały, czyli dlaczego nie możemy się porozumieć i co na to poradzić – feedback w przedsiębiorstwie i równe traktowanie”.

W przypadku szybkich randek aż 95 procent mężczyzn i 80 procent kobiet biorących w nich udział uważa je za pozytywne doświadczenie. W przypadku biznesowych randek te statystyki są jeszcze lepsze.