Czarnkowska spółdzielnia zaprasza mieszkańców na rozmowy o spółdzielni
Po dwuletniej przerwie spowodowanej pandemią w Czarnkowskiej Spółdzielni Mieszkaniowej wracają spotkania informacyjno-konsultacyjne z mieszkańcami. Będzie można dowiedzieć się wszystkiego, co wydarzyło się w ciągu tych dwóch lat i poznać plany Zarządu w 2023 roku.
Spółdzielnia ma za sobą wyjątkowo trudny czas. Zaczęło się w marcu 2020 roku pandemią koronawirusa, skończyło podwyżkami cen i inflacją w 2022 roku. Na szczęście, pomimo tych zawirowań udało się zakończyć, a nawet przyspieszyć termomodernizację pięciu budynków na Osiedlu Parkowym, zlikwidować coraz mniej bezpieczne piecyki gazowe i podłączyć ciepłą wodę użytkową. Teraz przyszedł czas spłacania zaciągniętych kredytów termomodernizacyjnych.
Nie oznacza to jednak, że w spółdzielni w 2023 roku nic się nie wydarzy. Tym bardziej, że w tym roku przypada jej 65-lecie. Jakie są plany Zarządu? Jakie są możliwości finansowe? Dlaczego podwyżki stały się przykrą koniecznością, a nowe przepisy przeciwdziałające wysokim podwyżkom cen ciepła wcale nie są korzystne dla spółdzielni. Na te wszystkie pytania będzie można uzyskać odpowiedzi na zebraniach, które ruszają już 13 marca.
– Nowa formuła walnego zgromadzenia praktycznie wykluczyła dyskusję na inne tematy niż te, które wynikają z porządku obrad. Nie mieliśmy na to żadnego wpływu, co nie oznacza, że taka formuła nam odpowiada. Dlatego właśnie kilka lat temu wprowadziliśmy cykl spotkań informacyjno-konsultacyjnych dla mieszkańców, na których mogą swobodnie przestawić swoje uwagi, opinie, spostrzeżenia i wnioski, i do których teraz wracamy po przerwie spowodowanej pandemią – mówi Wiesław T. Grott, prezes Czarnkowskiej Spółdzielni Mieszkaniowej.
Podczas spotkań mieszkańcy otrzymają informacje bezpośrednio od członków Zarządu najświeższe informacje dotyczące przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności, wyniki finansowe na eksploatacji budynków z uwzględnieniem zadłużenia z tytułu opłat oraz zaciągniętego kredytu termomodernizacyjnego. Zarząd przygotował również informacje na temat wykorzystania środków w ramach funduszu remontowego w latach 2020-2022 w poszczególnych budynkach i plany na 2023 rok.
Spotkania będą odbywać się w siedzibie administracji Spółdzielni na Os. Parkowym 13D oraz w Sali Sesyjnej Urzędu Gminy w Lubaszu.
Plan spotkań
13 marca, godz. 17.00 – Os. Zacisze
14 marca, godz. 17.00 – Os. Parkowe nr 1, 3, 4, 5, 6, 7 i 8
15 marca, godz. 17.00 – Os. Słoneczne, ul. Siedmiogóra, ul. Sikorskiego
16 marca, godz. 17.00 – Os. Parkowe nr 14, 15, 16 i 19
17 marca, godz. 17.00 – ul. Szkolna nr 8 i 10, ul. Parkowa nr 1 i 2 Lubasz
20 marca, godz. 17.00 – Os. Parkowe nr 20, 23, 24 oraz ul. Przemysłowa nr 9