Powstaje Pilska Sieć Defibrylatorów. Masz w firmie urządzenie AED? Zgłoś to!
Urząd Miasta Piły, wspólnie z pomysłodawcami, strażą miejską i policją pracują nad rozmieszczeniem 14 nowych defibrylatorów w przestrzeni miejskiej. Jest to zadanie, które zrealizowane zostanie w ramach Budżetu Obywatelskiego.

Celem akcji jest takie rozmieszczenie urządzeń, by dostęp do wczesnej defibrylacji był możliwy dla jak największej liczby mieszkańców Piły. Jednocześnie trwa budowa pilskiej sieci defibrylatorów automatycznych.
– Zachęcamy Państwa do włączenia się w akcję budowy sieci defibrylatorów. Jeśli posiadacie na terenie swojego przedsiębiorstwa, organizacji lub instytucji urządzenie (urządzenia) AED, prosimy o wypełnienie i odesłanie formularza zgłoszeniowego, dzięki któremu na mapie AED Piły pojawi się odpowiedni znacznik – apelują pomysłodawcy.
Zgłoszenia już istniejących defibrylatorów posłużą również do optymalnego rozlokowania nowych urządzeń na terenie Piły. Dzięki temu powstanie mapa rozmieszczenia defibrylatorów AED, która będzie dostępna w aplikacji.
Jedną z instytucji, która już włączyła się w akcję budowy sieci defibrylatorów, jest Altvater Piła.
Zarówno Altvater z siedzibą na Łącznej, jak i instalacja Mechaniczno-Biologicznego Przekształcania Odpadów w Kłodzie, już takie urządzenia posiada. Co ważne, z urządzeń tych mogą korzystać, w razie potrzeby, nie tylko pracownicy, ale także mieszkańcy. Wystarczy wejść na teren zakładu i zapytać o defibrylator.
Warto wiedzieć, że szanse na przywrócenie krążenia wzrastają o 70 procent, jeśli podczas resuscytacji użyjemy AED.

***
Firmy, bądź instytucje, które chcą zgłosić posiadane urządzenie AED, proszone są o przesłanie wypełnionej karty zgłoszenia w formie tradycyjnej, na adres:
Zgłoszenia do pobrania pod adresem internetowym:
http://www.pila.pl/files/file/Aktualnosci/2021/7-lipiec/zgloszenie.pdf
Biuro Prezydenta, Plac Staszica 10, 64-920 Piła
lub elektronicznej: bp@um.pila.pl
Tel. 660 486 857, e-mail: bp@um.pila.pl
Zgłoszenia można przesyłać do 16 lipca.