Protestujemy przeciwko haraczowi od reklam!

Agencja Promocyjno-Wydawnicza MEDIA, właściciel największej sieci bezpłatnych gazet w północnej Wielkopolsce, wspólnie z innymi mediami protestuje przeciwko planom polskiego rządu, który chce obciążyć nas dodatkowym podatkiem od reklam. Tym samym włączamy się w ogólnopolską akcję niezależnych mediów „MEDIA BEZ WYBORU”.

Działamy legalnie i nie uchylamy się od płacenia podatków. Jednak chęć obarczenia nas dodatkowym haraczem od reklam, pod pretekstem walki ze skutkami pandemii, oceniamy jako próbę osłabienia wolnych i niezależnych mediów w Polsce, które i tak mocno ucierpiały na skutek obecnej sytuacji gospodarczej.

Naszą rolą nie jest „opodatkowanie się” w celu zwalczania skutków pandemii. Walka z pandemią to rola rządu!

Naszą misją jest rzetelne informowanie społeczeństwa, a także włączanie się w akcję informacyjną, dotyczącą pandemii – co czynimy od roku.

Oprócz serwisu informacyjnego, wydajemy trzy tytuły prasowe:

Głos Pilski,
Głos Czarnkowsko-Trzcianecki
Głos Złotowski.

Nasze gazety BEZPŁATNIE trafiają do czytelników i stanowią rzetelne źródło informacji z regionu.
Nie jesteśmy zależni od żadnych partii politycznych czy innych osób. Utrzymujemy się WYŁĄCZNIE Z REKLAM.

Próba zmniejszenia naszego źródła przychodu, to próba osłabienia naszej pozycji.

Pamiętajmy: nie ma wolnego kraju bez niezależnych mediów.
Dlatego walczymy o pluralizm i wolność słowa, włączając się do akcji „Media bez wyboru”.

Dziękujemy za państwa wsparcie i zrozumienie.


Gabriela Ciżmowska
redaktor naczelna


Głos Pilski
Głos Czarnkowsko-Trzcianecki
Głos Złotowski



Poniżej treść listu otwartego do władz Rzeczypospolitej Polskiej i liderów ugrupowań politycznych, który popieramy.

——————————————————————————————————————–
List otwarty do władz Rzeczypospolitej Polskiej i liderów ugrupowań politycznych

Zwracamy się w sprawie zapowiadanego nowego, dodatkowego obciążenia mediów działających na polskim rynku, myląco nazywanego “składką”, wprowadzaną pod pretekstem Covid-19.

Jest to po prostu haracz, uderzający w polskiego widza, słuchacza, czytelnika i internautę, a także polskie produkcje, kulturę, rozrywkę, sport oraz media.

Wprowadzenie go będzie oznaczać:


1. osłabienie, a nawet likwidację części mediów działających w Polsce, co znacznie ograniczy społeczeństwu możliwość wyboru interesujących go treści,

2. ograniczenie możliwości finansowania jakościowych i lokalnych treści. Ich produkcja daje obecnie utrzymanie setkom tysięcy pracowników i ich rodzinom oraz zapewnia większości Polaków dostęp do informacji, rozrywki oraz wydarzeń sportowych w znaczącej mierze bezpłatnie,

3. pogłębienie nierównego traktowania podmiotów działających na polskim rynku medialnym, w sytuacji, gdy media państwowe otrzymują co roku z kieszeni każdego Polaka 2 mld złotych, media prywatne obciąża się dodatkowym haraczem w wysokości 1 mld zł,

4. faktyczne faworyzowanie firm, które nie inwestują w tworzenie polskich, lokalnych treści kosztem podmiotów, które w Polsce inwestują najwięcej. Według szacunków, firmy określane przez rząd jako “globalni cyfrowi giganci” zapłacą z tytułu wspomnianego haraczu zaledwie ok. 50 – 100 mln zł w porównaniu do 800 mln zł, jakie zapłacą pozostałe aktywne lokalnie media.

Skandaliczne jest również niesymetryczne i selektywne obciążenie poszczególnych firm. Dodatkowo niedopuszczalna w państwie prawa jest próba zmiany warunków koncesyjnych w okresie ich obowiązywania.

Jako media działające od wielu lat w Polsce nie uchylamy się od ciążących na nas obowiązków i społecznej odpowiedzialności. Co roku płacimy do budżetu Państwa rosnącą liczbę podatków, danin i opłat (CIT, VAT, opłaty emisyjne, organizacje zarządzające prawami autorskimi, koncesje, częstotliwości, decyzje rezerwacyjne, opłata VOD itd.). Własną działalnością charytatywną wspieramy też najsłabsze grupy naszego społeczeństwa. Wspieramy Polaków, jak i rząd w walce z epidemią, zarówno informacyjnie, jak i przeznaczając na ten cel zasoby warte setki milionów złotych.

Zdecydowanie sprzeciwiamy się więc używaniu epidemii, jako pretekstu do wprowadzenia kolejnego, nowego, wyjątkowo dotkliwego obciążenia  mediów. Obciążenia trwałego, które przetrwa epidemię Covid-19.

Sygnatariusze listu:

Agencja Wydawnicza AGARD Ryszard Pajura
Agora S.A.
AMS S.A.
Bonnier Business
Burda Media Polska
CANAL+
Dziennik Trybuna
Dziennik Wschodni
Edipresse Polska
Eleven Sports Network sp. z o.o.
Gazeta Radomszczańska
Gazeta Żoliborza
Green Content sp. z o.o.
Gremi Media S.A.
Grupa Eurozet
Grupa Interia.pl sp. z. o.o.
Grupa Radiowa Agory sp. z o.o.
Grupa RMF
Grupa Wirtualna Polska
Grupa ZPR
Helios S.A.
Infor Biznes
Kino Polska TV S.A.
Lemon Records sp. z o.o.
Marshal Academy
Music TV sp. z o.o.
Muzo.fm sp. z o.o.
naTemat.pl
OKO.press
Polityka
Polska Press Grupa
Ringier Axel Springer Polska
STAVKA sp. z o.o.
Superstacja sp. z o.o.
Telewizja Polsat sp. z o.o.
Telewizja Puls sp. z o.o.
Telewizja Regionalna TVT
TIME S.A.
TV Spektrum sp. z o.o.
TVN S.A.
Tygodnik Powiatu Wołowskiego Kurier Gmin
Tygodnik Powszechny
Wydawnictwo Bauer
Wydawnictwo Dominika Księskiego Wulkan
Wydawnictwo Magraf
Wydawnictwo Nowiny
Zakopiańskie Towarzystwo Gospodarcze – Tygodnik Podhalański