Trzcianka zmienia logo. Ciołek zamiast sarenki
Trzcianka zmieniła swoje logo. Zniknęła z niego sarenka, pojawił się zaś ciołek, czyli młody byczek, niemal wprost zaczerpnięty z herbu miasta. W ratuszu trwa również wdrażanie nowego kompleksowego systemu identyfikacji wizualnej nie tylko dla Urzędu Miasta, ale również wszystkich gminnych jednostek organizacyjnych.
Jeszcze do niedawna w logotypie Trzcianki widniała sarenka. Czym zasłużyła sobie na taką nobilitację? Chodzi o popularną trzcianecką legendę, właśnie o sarence, która – w skrócie – uzdrawiała mieszkańców.
Jeszcze w minionym roku trzcianecki Ratusz zlecił przygotowanie nowego systemu identyfikacji wizualnej miasta, w skład którego wchodziło również przygotowanie nowego logo Trzcianki. Zaakceptowany został projekt logotypu bez sarenki, a z ciołkiem w roli głównej. Młody byczek występuje również w herbie Trzcianki i nawiązuje do herbu dawnego właściciela ziem trzcianeckich Stanisława II Augusta.
– Nowa identyfikacja wizualna miasta wzorowana jest na heraldyce. Dlatego też nie ma w niej sarenki. Uznaliśmy, że ciołek z herbu miasta bardziej kojarzy się z Trzcianką. Ma też dłuższą historię – tłumaczy Krzysztof W. Jaworski, burmistrz Trzcianki.
Nowe logo ma być częścią kompleksowego i spójnego systemu identyfikacji wizualnej miasta, na który składa się wiele elementów. Nowe wzory graficzne będą miały na przykład gadżety promocyjne wykorzystywane przez miasto, wizytówki, a nawet szyldy na gminnych instytucjach.
– Niezależnie czy poprzez szkołę, czy spółkę komunalną, ale promujemy zawsze jedno miasto, jedną gminę, Trzciankę – mówi burmistrz Jaworski.
Nowy system identyfikacji wizualnej wprowadzany będzie stopniowo, ale systematycznie. Tak, by miasto nie musiało ponosić niepotrzebnych kosztów.